f1 code

Technische vragen, tips, trucs, enz.
henderik

f1 code

Bericht door henderik » 02 aug 2009, 13:09

Gisteren wilde ik een ritje maken . :(
bij het starten brand het f1 lampje.
Hij blijf constant branden .
De moter start niet ????
:cry:
Wat kan mis zijn of moet ik de dealer raadplegen ???

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 02 aug 2009, 18:20

Je hebt een probleem met je injektiesysteem. Ik denk dat het inderdaad verstandiger is dit door een Honda dealer of Goldwingspecialist op te laten lossen gezien de vele mogelijke oorzaken.

Succes
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare

Bericht door JH. » 02 aug 2009, 20:46

Laat de motor even draaien terwijl je erop zit, middenbok en zijstandaard ingeklapt. Zet vervolgens de motor in neutraal en klik de zijstandaard uit.
Het F1 lichtje zou nu moeten gaan knipperen als er een foutcode is opgeslagen.
Een 'trage' knipper telt voor 10, een 'snelle' knipper voor 1.
Tel deze zorgvuldig op en je weet welk nummer de foutcode is.

Met deze foutcode weet je meteen wat het probleem is via de onderstaande lijst (staat hier op het forum!!!)

Wanneer je geen 'blinks' kan zien en je lampje F1 constant brandt vermoed ik zoals weergegeven in onderstaande lijst code 41
... een paar keer schakelen kan een tijdelijke oplossing geven hier?

Hieronder de F1 codes, (zoals ik al schreef... staan op dit forum onder topic F1 lamp)

FYI These codes have not been republished for a while so if your FI aka F1 light starts blinking when the side stand is down this will help interpert what it all means.

Here is the list FI Codes:

If FI (Fault Indicator) light comes on pull over but DO NOT shut bike off. Put in neutral and put side stand down, RPM’s below 1500. This signals the ECM to send the error code to the FI light. Count the number of long and short flashes. This will give you the error code.

If you shut the bike off the error code is lost - sort of. It will be retained in the ECM but it is harder to get out. If the bike stops and the will not restart you can get the FI light to flash the error code by cranking the engine for 10 seconds. The FI light will then flash the error code.

Long Blink = 10 Short Blink = 1
i.e. long long long short short short = 33 check error code 33

Number of MIL blinks .Symptoms .Cause

0 No blinks • Engine does not start

• Open circuit in the power input and ground wires of the ECM: • Faulty bank angle sensor
• Open circuit in bank angle sensor related wires: • Faulty FI IGN relay: • Open circuit in FI IGN relay related wires
• Faulty engine stop switch: • Open circuit in engine stop switch related wires: • Faulty ECM: • Blown FI IGN fuse (20 A)
• Blown ST. KILL fuse (10 A):

0 No blinks • Engine operates normally
• Open circuit in MIL wire: • Faulty combination meter: • Faulty ECM


0 Stays lit • Engine operates normally
• Short circuit in service check connector wire: • Short circuit in MIL wire: • Faulty ECM


1 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected MAP sensor connector: • Open or short circuit in MAP sensor wire: • Faulty MAP sensor


7 Blinks • Hard to start at a low temperature (ECM controls using preset value; coolant temperature: 85° C/185° F)
• Loose or poorly connected ECT sensor connector: • Open or short circuit in ECT sensor wire: • Faulty ECT sensor


8 Blinks • Poor engine response when operating the throttle quickly (ECM controls using preset value; throttle opening: 0° )
• Loose or poorly connected TP sensor connector: • Open or short circuit in TP sensor wire: • Faulty TP sensor


9 Blinks • Engine operates normally (ECM controls using preset value; intake air temperature: 28° C/82° F)
• Loose or poorly connected IAT sensor connector
• Open or short circuit in TP sensor wire: • Faulty IAT sensor


10 Blinks • Engine operates normally at low altitude
• Engine idles roughly at a high altitude (ECM controls using preset value; barometric pressure: 760 mm Hg/1,013 hPa)
• Loose or poorly connected BARO sensor connector: • Open or short circuit in BARO sensor wire: • Faulty BARO sensor


11 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected vehicle speed sensor connector
• Open or short circuit in vehicle speed sensor wire: • Faulty vehicle speed sensor


12 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 1 injector connector: • Open or short circuit in No. 1 injector wire: • Faulty No. 1 injector


13 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 2 injector connector: • Open or short circuit in No. 2 injector wire: • Faulty No. 2 injector


14 No blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 3 injector connector: • Open or short circuit in No. 3 injector wire: • Faulty No. 3 injector


15 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 4 injector connector: • Open or short circuit in No. 4 injector wire: • Faulty No. 4 injector



16 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 5 injector connector: • Open or short circuit in No. 5 injector wire: • Faulty No. 5 injector


17 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 6 injector connector: • Open or short circuit in No. 6 injector wire: • Faulty No. 6 injector


18 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected camshaft position sensor connector
• Open or short circuit in camshaft position sensor wire: • Faulty camshaft position sensor


19 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected ignition pulse generator connector:
• Open or short circuit in ignition pulse generator wire: • Faulty ignition pulse generator


21 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in right O2 sensor wire: • Faulty right O2 sensor


22 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in left O2 sensor wire: • Faulty left O2 sensor


23 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in right O2 sensor heater wire: • Faulty right O2 sensor


24 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in left O2 sensor heater wire: • Faulty left O2 sensor


25 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected right knock sensor connector: • Open or short circuit in right knock sensor wire: • Faulty right knock sensor


26 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected left knock sensor connector: • Open or short circuit in left knock sensor wire: • Faulty left knock sensor

29 Blinks • Engine stalls, hard to start, rough idling
• Loose or poorly connected idle air control (IAC) valve connector: • Open or short circuit in IAC valve wire: • Faulty idle air control valve


33 Blinks • ECM does not hold the self diagnostic data
• Faulty E2-PROM in ECM • Engine operates normally


41 No blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected connector in gear position switch related circuits
• Open or short circuit in gear position switch wires: • Faulty gear position switch: • Faulty clutch switch: • Faulty side stand switch
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

henderik

BEDANKT VOOR DE TIPS

Bericht door henderik » 04 aug 2009, 15:53

VANDAAG GAAT HIJ NAAR DE DEALER VOOR NADER ONDERZOEK. :cry:
HEB GEPROBEERT MET DE ZIJSTANDAART MAAR HET F1 LAMPJE BLIJF BRANDEN .
dUS MAAR AFWACHTEN WAT DE OORZAAK IS :?
BEN TEVENS GAAN KIJKEN VOOR EEN PAAR ANDERE UITLATEN.
bIJ DE POPNAGELS VOOR AAN LAAT HET SCHILT LOS .
DIT HEB IK BIJ ANDERE 1800 OOK AL WEL EENS GEZIEN.
MOET NIET KUNNEN BIJ Z,N DURE MOTOR VIND IK.
HOOP DAT HIJ WEER SNEL KLAAR IS WANT IK MIS HET RIJDEN NU AL :evil:

MOTOR GROET HENDERIK UIT HET MOOIE IJZENDOORN :P

Willy

Bericht door Willy » 04 aug 2009, 16:15

Zeer interessant deze codes MAAR!!!!!! Kan er dit iemand vertalen in Nederlands alvast veel dank

henderik

Oorzaak gevonden F1 code

Bericht door henderik » 04 aug 2009, 21:28

Dealer heeft de oorzaak gevonden.
Blijk een storing te komen van de door mijn gemonteerde chromen sleutel contakt omlijsting.
Hierop reageerd het Hiss systeem waardoor de motor niet start :oops:
Op de verpakking staat alleen voor usa modellen dus heren let op als u deze chromen omlijsting koopt.
Ben blij dat het mee valt :lol:
Heb gelijk een paar nieuwe uitlaten laten monteren .{Cobra)
Kan hem donderdag weer ophalen :D

motor groet uit het mooie Ijzendoorn in de Betuwe

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten