Topsnelheid 1500
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
Re: Topsnelheid 1500
Volgens mij zijn de topsnelheden van de achtereenvolgende GoldWings sinds de 1000 steeds lager geworden, tot de 185 echte kilometers per uur van de 1500. De 1800 heeft met deze trend gebroken en zet, wederom volgens mij, een top van 215 op het asfalt.
Groet,
Toon van der Ploeg
Groet,
Toon van der Ploeg
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Topsnelheid 1500
Nou dan kom ik ook nog even met m'n 1200. Die dit jaar z'n 30e verjaardag viert. Heb er zo'n 10.000 kilometer mee gereden en het hardste wat ik ermee gereden heb was 135 km/u. Vond dat hard zat voor het oude motortje. Wat ik hier al eerder las: de zaak heel houden, da's het belangrijkste.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Topsnelheid 1500
Dat is de snelheid die jij verandwoord vind, net zoals een aantal anderen, maar dat is niet de topsnelheid van de motor. Daarin moet een duidelijk onderscheid maken.....
De maximale rijsnelheid is voor eenieder verschillend.
De maximale rijsnelheid is voor eenieder verschillend.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Topsnelheid 1500
Klopt. Kan trouwens wel zijn dat ik de 140 eens heb aangetikt trouwens
Nee maar ik rijd altijd defensief. En als je 180 op de snelweg rijdt met een Goldwing, vind ik dat niet defensief. Stel er steekt een beest over, ben je gewoon te laat. Kan met 130 ook dat je te laat bent, maar toch liever met 130 dan met 180. Snelheid is gewoon gevaar. Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren. En bedoel dat niet kinderachtig of betweterig. Kijk maar naar ongelukken op tv, bijna altijd rijden mensen te hard. Wat denk je van gasten die net hun rijbewijs hebben, in het weekend gaan stappen en hun vrienden eens willen laten zien hoe goed ze al kunnen rijden? En dan de bocht uit vliegen tegen een boom. Nee, hoop niet dat m'n zoon daar ooit bij in de auto stapt. Met de motor hetzelfde. Toen ik 20 was had ik een FZR-1000. Die verkoper zei al: rij er voorzichtig mee. Zelfs als je hem denkt te kennen, ken je hem nog niet. Ding reed op de teller iets van 270. En da's gewoon rap. Leuk om eens 270 te rijden, maar gebeurd er iets onverwachts, is het game-over.
Je hebt het in Duitsland gezien hoe rustig ik rij. Da's goed voor de motor, vind ik zelf fijner, en je ziet nog eens wat. Net zoals Smitje hier ook schreef.
Maar nogmaals, wil niet de zeikerd uit gaan hangen. Iedereen mag van mij doen wat hij/zij zelf wil. Alleen breng anderen er niet mee in gevaar.
Nee maar ik rijd altijd defensief. En als je 180 op de snelweg rijdt met een Goldwing, vind ik dat niet defensief. Stel er steekt een beest over, ben je gewoon te laat. Kan met 130 ook dat je te laat bent, maar toch liever met 130 dan met 180. Snelheid is gewoon gevaar. Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren. En bedoel dat niet kinderachtig of betweterig. Kijk maar naar ongelukken op tv, bijna altijd rijden mensen te hard. Wat denk je van gasten die net hun rijbewijs hebben, in het weekend gaan stappen en hun vrienden eens willen laten zien hoe goed ze al kunnen rijden? En dan de bocht uit vliegen tegen een boom. Nee, hoop niet dat m'n zoon daar ooit bij in de auto stapt. Met de motor hetzelfde. Toen ik 20 was had ik een FZR-1000. Die verkoper zei al: rij er voorzichtig mee. Zelfs als je hem denkt te kennen, ken je hem nog niet. Ding reed op de teller iets van 270. En da's gewoon rap. Leuk om eens 270 te rijden, maar gebeurd er iets onverwachts, is het game-over.
Je hebt het in Duitsland gezien hoe rustig ik rij. Da's goed voor de motor, vind ik zelf fijner, en je ziet nog eens wat. Net zoals Smitje hier ook schreef.
Maar nogmaals, wil niet de zeikerd uit gaan hangen. Iedereen mag van mij doen wat hij/zij zelf wil. Alleen breng anderen er niet mee in gevaar.
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Topsnelheid 1500
Ik heb gemerkt dat als ik boven de 110 km/h ga rijden met mijn 1500, ik vele malen meer brandstof verstook dan dat ik eronder blijf. De topsnelheid van een 1500 staat trouwens gemeten op 187 km/h. Het liefst vermijd ik de snelweg in zijn geheel, hoewel dat in sommige gevallen gewoon niet wenselijk of haalbaar is.
Ik geniet liever van het rijden dan dat ik alles aan me voorbij laat flitsen.
Ik geniet liever van het rijden dan dat ik alles aan me voorbij laat flitsen.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Topsnelheid 1500
Ik ben het dus niet met je eens. Als eerste moet ik natuurlijk de vraag stellen wat noem je "aan de snelheid zou houden"? Op een 80 km weg ongeveer 80 en op een autosnelweg ongeveer 120 km/uur? is dat veilig? Het is wel veiliger.Johan Helmond schreef:Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren.
Veel belangrijker is dat de mensen zich gedragen zoals een ander dat kan verwachten. Als het hevig slecht weer is mag je volgens de borden langs de weg nog steeds 120 km/uur rijden. Dus volgens de letter van de wet rijd je dan niet "te hard". Maar als het overige verkeer 70-80 km per uur rijd rij jij veel sneller dan de rest en dan zitten er vast mensen tussen die daar geen rekening mee houden. Dan kan er zo maar een ongeluk gebeuren.
Volgens mij rijd je dan te snel.... maar volgens de letter van de wet niet.
"Als de mensen beter uit hun doppen kijken zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren". Op de autowegen gebeuren namelijk hoofdzakelijk ongevallen door domme manoeuvres. Van de rechtse baan naar links komen terwijl er een motorfiets naast je achterwiel rijdt. Alleen doordat de motorrijder oplette werd een ongeval voorkomen. Ik reed 120 km/uur en de auto die ik voorbij reed reed ongeveer 105-110 km/uur.
Ik rij 85 km/u op een polderweg en van links komt er auto die me geen voorrang geeft. Door stevig remmen kan ik een ongeval voorkomen. En zo zijn er nog wel meer gevallen te noemen.
Andere voorbeelden zijn ongevallen die gebeuren door telefoneren achter stuur of het verwisselen van CD's en dergelijke. Deze gebeuren allemaal bij 'normale' snelheden.
Wat je ook nog vergeet is dat mensen die met hogere snelheden rijden veelal beter opletten wat er op de weg en direct naast de weg gebeurt.
Waar ik het wel mee eens kan zijn is dat ongelukken die met hogere snelheden gebeuren een grotere impact hebben en meer schade veroorzaken.
De TV laat een slechte werkelijkheid zien. Je ziet namelijk alleen wat men je wil laten zien.Johan Helmond schreef:Kijk maar naar ongelukken op tv, bijna altijd rijden mensen te hard.
Daar hadden ze in België jaren geleden mooie borden voor langs de weg staan. Vier mooie benen en daarboven twee leuke achterwerken.... met iets als "als je minder snel rijd dan zie je dit langer" er naast geschreven.Devoraz schreef:Ik geniet liever van het rijden dan dat ik alles aan me voorbij laat flitsen.
Maar al deze opmerkingen beantwoorden de oorspronkelijke vraag niet...... Die was namelijk niet "hoe hard rijd jij op je Goldwing" maar "wat is de topsnelheid van een 1500".
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: Topsnelheid 1500
Op de tomtom in duitsland 199 km, kreeg er niks meer uitgeperst
Tja, als je vrouw met een cbf1000 eroverheen komt denk je wel ff waar zijn al me pekaaatjes gebleven
Tja, als je vrouw met een cbf1000 eroverheen komt denk je wel ff waar zijn al me pekaaatjes gebleven
groeten uit de Zeg
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Topsnelheid 1500
Ik heb een geluk Chris, de Pan van Karin heeft in ieder geval 214 km/u gereden (navigatie, kan vast wel harder), maar als ik 184 km gaat zal ze me nooit voorbij rijden......
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Topsnelheid 1500
Eh... volgens mij heb ik daar in mijn post ook antwoord op gegeven.RonalT schreef:Maar al deze opmerkingen beantwoorden de oorspronkelijke vraag niet...... Die was namelijk niet "hoe hard rijd jij op je Goldwing" maar "wat is de topsnelheid van een 1500".
Devoraz schreef:De topsnelheid van een 1500 staat trouwens gemeten op 187 km/h.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Topsnelheid 1500
Ik rij sinds 1979 Goldwing en heb van alle modellen verschillende motoren gehad en probeer ook regelmatig de maximum snelheid uit (meestal in Duitsland).Antonvdp schreef:Volgens mij zijn de topsnelheden van de achtereenvolgende GoldWings sinds de 1000 steeds lager geworden, tot de 185 echte kilometers per uur van de 1500. De 1800 heeft met deze trend gebroken en zet, wederom volgens mij, een top van 215 op het asfalt.
Groet,
Toon van der Ploeg
Dat de GL1000 een hogere snelheid had met er plat opliggen (zonder kuip en koffers) dan een 1100 (met kuip) klopt, maar daarna was de top (op de niet nauwkeurige orginele kilometer teller) ongeveer 195 km p/uur (1100-1200-1500). De 1800 is sneller, maar ik heb onder gunstige omstandigheden er maximaal 210 Km/uur echte KM (GPS) mee kunnen rijden (225 op de teller).
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
Re: Topsnelheid 1500
Het is alweer even geleden, maar mijn 1500 heeft inmiddels een hogere top genoteerd staan 195 op de gps. Meer zat er echt niet in.
Belangrijk? Nee totaal niet Ik geef het toe
Belangrijk? Nee totaal niet Ik geef het toe
Groeten,
Ed
Ed
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Topsnelheid 1500
Al zou de motor 300km/u rijden. Zal me een worst zijn. mijn snelheid is op zijn hoogst 140. Ook ik ben een defensieve rijder en kijk altijd zeer ver voorruit en anticipeer op de omgeving, weg gesteldheid en weersomstandigheden. Het rechterhandje en je grijze massa zijn de belangrijkste ingredienten om veilig te rijden. Inderdaad zal een andere weggebruiker wel eens een verkeerde onverwachte manouevre kunnen maken maar zolang je oogcontact houdt met je tegenstander en de omgeving....
En waarom moet je hard rijden. op tijd komen is kwestie van op tijd vertrekken. jouw leven toch??
rustig rijden anticiperen etc... scheelt onderhoudskosten, slijtage en brandstof en waarschijnlijk kan je dan lekker lang motor blijven rijden.
En waarom moet je hard rijden. op tijd komen is kwestie van op tijd vertrekken. jouw leven toch??
rustig rijden anticiperen etc... scheelt onderhoudskosten, slijtage en brandstof en waarschijnlijk kan je dan lekker lang motor blijven rijden.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Topsnelheid 1500
Gewoon omdat het af en toe leuk is.
En andere weggebruikers heb ik dan niets mee te maken. Heel erg hard rijden doe ik alleen als ik geen ander verkeer voor me zie. Zodra er overig verkeer is gaat mijn snelheid terug naar hooguit 140 .....
En andere weggebruikers heb ik dan niets mee te maken. Heel erg hard rijden doe ik alleen als ik geen ander verkeer voor me zie. Zodra er overig verkeer is gaat mijn snelheid terug naar hooguit 140 .....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6765
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Topsnelheid 1500
Wegmisbruiker.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Topsnelheid 1500
Baldadig noem ik dat!
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)