Topsnelheid 1500

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door Devoraz » 08 mei 2014, 08:16

Ik heb 1 keer voor een behoorlijk stuk A73/A50 zo'n 140 km/h gereden. Dat doe ik dus niet meer. Het kan best even lekker zijn om het gas open te trekken maar alles boven de 120 km/h gaat enorm veel brandstof kosten. Normaal redde ik het wel met 1 tank naar mijn ouders op en neer maar nu moest ik op een zondagavond rond 22:00 uur op een binnenweg een pompstation zien te vinden die nog open was. Gelukkig kwam ik een selfservice station met betaalautomaat tegen. Anders had ik mooi zonder brandstof gestaan.

Mijn persoonlijke maximum ligt dus tegenwoordig rond de 110 / 120 km/h. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door edvissers » 08 mei 2014, 09:07

Blacky schreef: En waarom moet je hard rijden.
Om het eens op de WIng mee te maken :) Ik heb dat met al mijn motoren gedaan. Antwoord geven op de vraag.. Hoe hard kan ie? :)
Groeten,

Ed

wayne66
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2013, 18:57
Type Goldwing: GL1800

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door wayne66 » 17 jun 2014, 23:23

heren heren

topsnelheid belangrijk voor een toermachine ??
kom op heren, als je wil scheuren koop je een race machine :lol:
wat een onderwerp
hihihihi


suc6

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door Roelof » 18 jun 2014, 00:19

Hmm, topsnelheid is idd een ding, rijdt op de snelweg meestal zo'n 110, 115. Zit dan ook meestal op de rechter weghelft en als ik moet inhalen maar er komt iemand aan met meer haast ga ik wel van het gas af.
Heb de echte topsnelheid nog niet geprobeerd en weet ook niet of dat wel ga doen 8) .

Afgelopen weekend, onderweg naar Hilvarenbeek werd ik tijdens het inhalen van een vrachtauto plotseling verrast door een grote BMW;
Voor ik m'n knipperlicht aan zette en over m'n schouder keek was er kweet niet hoeveel ruimte achter mij. De enigste auto achter ons was een BMW, die hing al een aantal kilometers een eind achter ons.
Toen ik naar links ging en net naast de vrachtwagen zat kwam die kl**tz*k plotseling met een idiote snelheid op ons af om op het laatste moment het gas los te laten (schat dat er geen 4 meter tussen zat) :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Was toen wel HEEL blij met het acceleratie vermogen van de Wing en het hoge koppel op laag toerental.
In de OD het gas er op en kon toch direct ruimte creëren tussen die mongool en ons.
Vrachtwagen moet het hebben zien gebeuren en reed de BMW (bijna) klem tegen de vangrail direct nadat ik er voorbij was :lol: :lol: :lol:
(waarvoor hierbij mijn dank en waardering :D).

Weet niet waar die BMW vandaan komt maar hij had witte nummerplaten met een D in het linker blauwe vlakje....... :mrgreen:

Groet,
Roelof

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door edvissers » 19 jun 2014, 12:11

wayne66 schreef: als je wil scheuren koop je een race machine :lol:
Dat klopt volkomen. Echt scheuren is er op een 1500 niet bij. Het frame, de wielbasis, de grondspeling en de stuurgeometrie laten dat niet echt toe. Tel daarbij op het gewicht. Overigens versta ik onder scheuren het lekker doorhalen in bochten. Gummen is een ander veel gebruikt woord. Natuurlijk kun je lekker gummen op een 1500 maar je legt het af tegen de meeste motoren.

Flinke stappen maken op de snelwegen in Duitsland gaat prima. Als je in 1 dag een flinke reis moet maken dan kun je lekker kruisen op hoge snelheden. Ik heb dat zelf een keer meegemaakt op een trip naar Zuid Duitsland. 835 km in 8,5 uur waar ook de stops in zaten :) Het doel werd bereikt. 1 dag nodig voor de heenreis van een fijne motorvakantie. Maar ik zeg er bij. Dat was ook de laatste keer. Nu zijn de etappes aanzienlijk kleiner :) Zo ook de komende reis naar Oostenrijk. We rijden 1200 km in 3 dagen. Daarbij wisselen we secundaire wegen met snelwegen af. De top van mn 1500 ( is dus ca 195 ) zal ik daarbij niet halen :)
Groeten,

Ed

peter

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door peter » 19 jun 2014, 12:31

Gelukkig verschillen we allemaal van rijstijl en van mening anders werd het wel erg saai. Ik zelf heb dagen dan ben ik echt de toerist op de motor en rij ik rustig en bedeesd. Maar ik heb ook dagen dan gaat het allemaal een stuk vlotter en harder. Lekker door de bochten rausen met die 400kg +. Ook snelweg doe ik regelmatig, de naam zegt het al, snel + weg. Dus dan moet je ook gas geven :lol: voordeel van harder rijden is dat een aanrijding vanaf de achterzijde niet veel zal voorkomen, je hebt dus alle tijd om je naar voren te concentreren :mrgreen:

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door ronnieD » 19 jun 2014, 16:05

peter schreef:Gelukkig verschillen we allemaal van rijstijl en van mening anders werd het wel erg saai. Ik zelf heb dagen dan ben ik echt de toerist op de motor en rij ik rustig en bedeesd. Maar ik heb ook dagen dan gaat het allemaal een stuk vlotter en harder. Lekker door de bochten rausen met die 400kg +. Ook snelweg doe ik regelmatig, de naam zegt het al, snel + weg. Dus dan moet je ook gas geven :lol: voordeel van harder rijden is dat een aanrijding vanaf de achterzijde niet veel zal voorkomen, je hebt dus alle tijd om je naar voren te concentreren :mrgreen:


heb ik ook geen moeite mee :lol: --gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door Honda GL Castlebiker » 27 jun 2014, 22:23

Roelof schreef: Vrachtwagen moet het hebben zien gebeuren en reed de BMW (bijna) klem tegen de vangrail direct nadat ik er voorbij was :lol: :lol: :lol:
(waarvoor hierbij mijn dank en waardering :D).

Weet niet waar die BMW vandaan komt maar hij had witte nummerplaten met een D in het linker blauwe vlakje....... :mrgreen:
Kijk, dat was een goeie vrachtwagenchauffeur. Maar afgezien daarvan, da's niet relaxed als er eentje zo dicht op je bumper komt rijden, zeker met die snelheden niet.

Maar ik lees het al, ben lang niet de enige die beetje loopt te tuffen. 115 vind ik ook hard genoeg op de 1.200. En nog liever gewoon binnendoor weggetjes, waar je amper 80-90 tuft.

peter

Re: Topsnelheid 1500

Bericht door peter » 27 jun 2014, 22:33

Binnendoor weggetjes neem ik ook vaak. Staan nooit flitspalen en ligt ook geen laml*l met een lasergun. :lol:

Plaats reactie