Een motorzaak die het wel heel gek maakt

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Een motorzaak die het wel heel gek maakt

Bericht door lemmens » 08 mei 2010, 21:08

ik ga hier GEEN naam zetten
maar sommige motor zaken maken het wel heel gek.
nadat ik een tijd geleden mijn motor fiets heb laten herstellen bij een motor zaak
was er tijdens reparatie een probleem met mn kontakt opgetreden

viewtopic.php?f=4&t=4215" onclick="window.open(this.href);return false;

hij heeft mij een rek. gegeven om deze kosten ook te betalen.
ik zelf ben van mening dat ik deze niet hoef te betalen maar laat dit uitzoeken door mijn verzekering.

vandaag kreeg ik weer telefoon van de betreffende zaak om de rek. te voldoen toen ik hem vertelde dat ik dit laat uitzoeken of deze wel betaald moet worden.
toen was het hek van de dam,wat ik wel niet dacht en dat ie wel even langs zou komen en als ik niet thuis zou zijn hij wel wat uit mn woning zou meenemen ter compensatie van de rek.
nadat ik hem gevraagd had of ie uitgeraasd was heb ik hem netjes verteld dat als mijn verzekering van mening is dat de rek. terecht is ik deze zou betalen.
na nog veel razen zijn kant heb ik de verbinding verbroken.

even later gaat de tel. weer over en heb ik niet opgenomen

word er op mn voice mail even ingesproken dat ie wel even langskomt en dat ik klappen ga krijgen???

het zal wel duidelijk zijn dat ik hier actie tegen heb ondernomen.
en dat ik natuurlijk daar nooit meer heen zal gaan.
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door japie de cipier » 08 mei 2010, 22:05

lemmens schreef:ik ga hier GEEN naam zetten
maar sommige motor zaken maken het wel heel gek.
nadat ik een tijd geleden mijn motor fiets heb laten herstellen bij een motor zaak
was er tijdens reparatie een probleem met mn kontakt opgetreden

viewtopic.php?f=4&t=4215" onclick="window.open(this.href);return false;

hij heeft mij een rek. gegeven om deze kosten ook te betalen.
ik zelf ben van mening dat ik deze niet hoef te betalen maar laat dit uitzoeken door mijn verzekering.

vandaag kreeg ik weer telefoon van de betreffende zaak om de rek. te voldoen toen ik hem vertelde dat ik dit laat uitzoeken of deze wel betaald moet worden.
toen was het hek van de dam,wat ik wel niet dacht en dat ie wel even langs zou komen en als ik niet thuis zou zijn hij wel wat uit mn woning zou meenemen ter compensatie van de rek.
nadat ik hem gevraagd had of ie uitgeraasd was heb ik hem netjes verteld dat als mijn verzekering van mening is dat de rek. terecht is ik deze zou betalen.
na nog veel razen zijn kant heb ik de verbinding verbroken.

even later gaat de tel. weer over en heb ik niet opgenomen

word er op mn voice mail even ingesproken dat ie wel even langskomt en dat ik klappen ga krijgen???

het zal wel duidelijk zijn dat ik hier actie tegen heb ondernomen.
en dat ik natuurlijk daar nooit meer heen zal gaan.
het is wel een drama jaar voor de 1100 serie zo zachtjes aan aan het worden.
en natuurlijk wel even je voicemailtje bewaren [bewijs voor oom agent] en op youtube of dummert plaatsen met een link op dit forum kunnen we allemaal mee genieten. :x

Maar voorlopig is het toch weer iets wat je niet in de koude kleren gaat zitten, ook al omdat de kans bestaat dat hij een deurwaarder inschakeld; dus zeker even aangifte gaan doen van openlijke geweldsbedreigingen waardoor je toch slechter bent gaan slapen, paniekaanvallen krijgt bij het aanbellen, haaruitval, en dat je met moeite je telefoon durft op te nemen.

als hij nederlander is gaat hij voor 5 jaar op water en brood, is hij van xxxxxxxx afkomst snel betalen anders ga jij vast voor 10 jaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [en ga je bij japie logeren en krijg je tarvobrood]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

peter

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door peter » 08 mei 2010, 22:39

Weet niet of je opdracht hebt gegeven voor reparatie van de kabelboom, zoniet is het een punt van discussie. Bestaat er een opdracht bon of iets dergelijks? Zag in het topic dat je een foto hebt geplaatst van de Goldie terwijl ze aan het werk waren om het euvel te verhelpen, toen had je nog kunnen zeggen dat je daar geen opdracht voor gegeven hebt en dat je eerst een prijsopgave had willen hebben om te bepalen of hun het mogen doen of niet.
Nu heb je ze de reparatie aflaten maken en wat ik begrijp uit je verhaal er niks over gezegd.
Normale gang van zaken is dat ze kontakt met je opnemen en je even vertellen over hoe en wat en wat de kosten ongeveer zijn.
Vrees dat het betalen wordt voor je en als je het op 50/50 basis voor elkaar krijgt dat je blij mag zijn.

Hij heeft natuurlijk geen recht om je te bedreigen of uit te schelden of zoiets, maar ja, sommigen uiten op die manier hun frustratie en ook zijn er mensen die ervan onder de indruk raken en direct betalen.

Je rechtsbijstand komt er vast wel uit. Wens je in ieder geval succes.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door WingMan84 » 08 mei 2010, 22:45

Zo zeg jij kunt je lol dus ook wel weer op, lijkt wel familie van de zaak waar ik mee te maken had :mrgreen: :mrgreen: Wie gelijk heeft hoeft niet te schreeuwen zeg ik maar altijd! En na zo'n bedreigingen ontneemt hij zich toch het recht om waar dan ook maar aanspraak op te maken :x :x We moeten al die zaken gewoon boycotten en alleen nog maar naar Antoon of BB gaan of naar GL - Parts.... 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door lemmens » 09 mei 2010, 02:25

Hallo Aspie

Even alles op een rijtje.
Ik heb desbetreffende gebeld voor de kosten van het reviseren van mijn voorvork.
De kosten zouden 80 euro bedragen.
Toen ik belde om onze afspraak kort te sluiten, vertelde hij dat de kosten 100 euro zou bedragen.
Daar heb ik mee ingestemt.
Bij aankomst sprak hij mij aan en zei dat hij een rem hoorde aanslepen.
Dus ook deze zijn vervangen, achter HOOG noodzakelijk.
Voor zou binnen de 1000 km moeten gebeuren, dus ook maar meteen vervangen.
Uiteindelijke kosten op een paar cent na 282 euro.
Deze zijn ter plaatse betaald, cash dus.
De kosten vielen iets duurder uit, maar niet getreurd mn 1100 was weer in orde.
Echter toen ik betaald had, mn motor kleding aanhad en ik mijn motor wilde starten, bleek dat hij niet deed wat hij moest doen.
Er bleek tijdens de demontage cq montage een kontakt slot draad te zijn losgetrokken uit de stekker.
Wat resulteerde in demontage van mijn komplete kuip.
En het contra gewicht, omdat Honda het bedacht heeft om alle kabelboom aansluitingen daar achter te verbergen.
Na het euvel gevonden te hebben, is er een andere stekker gemonteerd, knijpverbindingen, geen soldeerwerk, en werd mij een rekening gepresenteerd van 100 euro.
Ik was eigenlijk perplex.
Wist mij daar niet goed raad mee.
Thuis aangekomen dacht ik, het klopt niet, dit is niet mijn fout.
Ik krijg een rekening gepresenteerd waar ik geen schuld aan heb, altans in mijn ogen.
Ik ben nog in conclaaf met mijn verzekering die ik de kwestie heb voorgelegt, maar nog niets van heb vernomen.
Doch ondertussen ben ik zowel door de vrouw van de eigenaar alswel door de eigenaar zelf gebeld met de nodige bedreigingen.
Het gaat mij niet om het geld, de rekening kan ik meteen betalen, maar het gaat mij om het feit of dit wel terecht is.
Daarvoor wil ik mijn verzekering afwachten.
Maar dat iemand mij daadwerkelijk bedreigd, mij zegt (helaas had ik toen geen recorder bij de hand) dat hij mn huis binnnen wil dringen om spullen ter waarde van 100 euro weg te willen halen, en mij klappen wil geven, dat heeft toch enigszins wel een impact.
Dat van die klappen staat op het net, zie link.
Ik ben helemaal niet te beroerd te betalen voor hetgeen er is gedaan, echter hier heb ik mijn bedenkingen bij.
En mij bedreigen is niet 1 stap, maar vele stappen te ver.


youtu.be/F8FwBp16Co4


Ps
Excuses voor het feit dat ook ik mn fustratie kwijt moet, en dus reageer ik hier.
Ik heb inderdaad mn telefoon uitgedrukt vanwege het feit dat ik geen normale discussie met hem kon hebben.
Ik heb het niet op dreigementen.


Greets Lemmens
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door Early » 09 mei 2010, 08:20

Als je de rechtsbijstand verzekering hebt ingeschakeld dan hoef jij je niet druk te maken denk ik.
Vraag wel aan de verzekring of je een logisch deel moet betalen.
Daar versta ik de kosten van eventuele onderdelen onder.
Ga nog geen namen noemen op dit forum, dat vragen wij later wel.
Als wij een machine onderhanden nemen waarbij het ook wel eens mis kan gaan, breng ik de uren nooit in rekening.
De schade aan onderdelen worden altijd in overleg geregeld (het kan door ouderdom altijd sneller breken).
Pas geleden nog eens gehad, digitale aflezing kabel waarschijnlijk iets te strak of de beschermkabel uit elkaar getrokken met het verwijderen van krullen (draaibank) klant voordeel van de twijfel.
Nieuwe liniaal 450,00 reis- en montage kosten ca. 600,00.
Als je deze zaken serieus behandeld komt de klant terug en dan is de schade weer iets verminderd.
Het blijft een moeilijke zaak waarbij ik € 100,00 wel erg veel vind.
Dat betekend zeker 1,5 uren werk.
Ik wens je veel succes en bewaar de voice mail goed, dit kan zeer belangrijk zijn.
Stuur hem eventueel een mail, dan krijg je misschien iets zwart op wit.
Meestal doe ik alles via mail, je hebt dan altijd een stok om mee te slaan.
Sterkte, Tonnie
Laatst gewijzigd door Early op 09 mei 2010, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini Z Lambo, 1:10 Tamiya TT01, Xray T4.

Karin

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door Karin » 09 mei 2010, 08:24

Naar mijn bescheiden mening, Je motor was klaar (dachten ze).
Maar ongemerkt hebben zij iets stuk gemaakt, is dus voor hun rekening.

Ik vind dat je wel bekend mag maken waar dat geweest is, ik zou geen klant willen zijn bij zo iemand.
Als jij het niet bekend maakt, kan het zomaar zijn dat ik of iemand anders ook zoiets oploopt.
Daar mag je toch voor waarschuwen?

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door japie de cipier » 09 mei 2010, 09:05

Zo aan de stem te horen, heb je daar nog 140 km voor gereden ook :?:

En toppie dat je de stem/geluids fragment heb geplaatst, kunnen we met zijn allen ook nog eens horen wat sommige mensen onder klantservice verstaan.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Wingco
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 apr 2009, 00:11

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door Wingco » 09 mei 2010, 09:53

Hoi Lemmens,

Bij mij is laatst tijdens reparatiewerkzaamheden door een monteur de zender van mijn garagedeur-opener verwijderd (hij dacht dat het een oud onderdeel van een alarminstallatie was ....?????).
Nadat ik ben teruggegaan en de zender is teruggeplaatst zonder dat ik hiervoor arbeidsloon heb betaald, blijkt dat de zender niet meer werkt.
Heb toen een nieuwe besteld en het geld zonder meer van de motorzaak teruggekregen.
Kennelijk geldt de regel dus als zij iets kapotmaken dat dit zonder kosten voor de eigenaar gemaakt moet worden !
Groet, Rob( Just Wingin it )
GL1500 SE black/1999

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door wing67 » 09 mei 2010, 12:34

ik zit al dik 15 jaar ik de zakenwereld, en als je je druk moet gaan maken, op DEZE manier, naar een klant toe, dan heb ik een sterk vermoeden dat de handelaar zéér krap bij kas zit, en op zijn laatste loodjes rondloopt.
Zoiets doe je nooit, er kan altijd een geschil ontstaan tussen een servicebedrijf, en zijn KLANT, ja KLANT...., en als je dan zo op deze manier reageert, dan sla je als "zakenman" als hij zich zo durft noemen, de deur dicht voor je klant..... :roll: :!:
En als je als "zakenman" bij zulk een situatie, niet met een klaar verstand, kan bemiddelen, op een rustige manier, voor een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden, dan stop met zakendoen, en ga asperges steken of zo...... :cry: :wink: :!:
Beste heer Lemmens, pootje stijf houden, dit gaat niet om een geschil van 100€, maar om een princiepekwestie.......mijn gedacht :!: 8)
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door Early » 09 mei 2010, 13:07

De naam van het bedrijf mag best bekend gemaakt worden.
Ik zou het in deze fase echter de eer nog aan mijzelf houden.
Later kun je altijd nog je frustatie kwijt, je moet in dit stadium nooit zorgen voor iets wat later tegen je gebruikt kan worden.
Zie de voicemail van dit wangedrocht.
Gewoon dom van zo'n bedrijf, heb het gehad met nijn zonnescherm.
Het scherm wat ik had gekocht kon niet worden geplaatst.
Een ander geplaatst kijk ik tegen een kale buis aan, na mijn beklag was ik de enigste die er klachten over had.
Ik zeg hem had er 30 cm. meer doek op laten plaatsen dan is alles uit de wereld.
Volgens hem 9na 5 minuten al) moest ik het nieuwe doek betalen dan zouden zij het er opleggen.
Hier ben ik niet mee accoord gegaan, de rekening betaald op € 200,00 na.
Na zijn telefoon dat hij er van uit ging dat ik nu tevreden was, heb ik nee gezegd.
Het scherm is mooi, maar de buren gezegd koop hem niet bij dit bedrijf.
Dat gaat dus ook niet gebeuren.
Er is geen betere reclame dan mond op mond reclame.
Ik heb het nu opgelost door het scherm iets minder uit te zetten.
Maar ben er nog steeds kwaad over. :(
Mini Z Lambo, 1:10 Tamiya TT01, Xray T4.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door japie de cipier » 09 mei 2010, 13:24

Early schreef:De naam van het bedrijf mag best bekend gemaakt worden.
Ik zou het in deze fase echter de eer nog aan mijzelf houden.
De naam vermelden :?: :?: :?: :?: ik ben er GEEN voorstander van. maar zoals jij het tegen de buren heeft verteld dat is mond op mond reclame maar als je de naam gaat vermelden op een netwerk/forum dan kan dat nog jaren blijven op duiken ondanks het feit dat er ergens een communicatie stoornis was opgetreden [daar bedoel ik dus niet het voicemailbericht mee] maar in het algemeen.
En als iemand je vraagt waar jij je goldwing laat repareren zal je dus deze naam nooit noemen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door wing67 » 09 mei 2010, 13:31

ik zou voorzichtig zijn, en géén naam noemen, kan altijd tegen je gebruikt worden, en ga je langs de rails, zorg er voor dat jij de kaarten in de hand houd, en laat hem maar schreeuwen, tieren en bedreigen, speelt alleen maar in jou voordeel, nu is het kwestie van gezond verstand gebruiken, en je frusraties even aan de kant te schuiven, hoe moeilijk dat dit ook is, en uiteindelijk is er maar één verliezende partij, diegene die er zijn volle verstand niet kan bijhouden........ :roll: :!: :wink:
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door lemmens » 09 mei 2010, 13:37

nog even wat extra info

zoals je in het gesprek kunt horen gaat het om een bedrag van 100 euro

dit is het totale bedrag samengesteld als volgend

1 : diversen ( een andere stekker van een sloop motor ) 42,02 euro
2 : arbeidsloon 42,02

totaal 84,03
incl.btw 100 euro

de stekker is niet gesoldeerd maar met de bekende knijp verbinding aan elkaar gezet

ik heb mn motor nu 5 j en nog nooit problemen gehad met het kontakt,
moest dit wel het geval geweest zijn had ik waarschijnlijk niet moeilijk gedaan over de rek. want dan had het een bekend probleem geweest.

en om dan toch verder over de werkzaamheden te hebben
na de reparatie doet mn benzine meter het niet meer,dit kan een stekker zijn onder het zadel maar ook in het slechtste geval een verbinding achter het
contra gewicht, dus dan moet de hele kuip er weer af.
verder heeft mn achter rem nog steeds last van "lucht in de leiding" en wie weet in het slechtste geval nog erger.
zie topic
viewtopic.php?f=7&t=4440" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb de motor zaak daar verder niet meer over gesproken omdat ik van mening ben "het kan nou eenmaal gebeuren"
maar na deze actie van hem heb ik wel mn bedenkingen over de kundigheid van de betreffende personen

wat echter ook wel vermeld mag worden is dat de voorvork revicie prima gedaan is (geen lekkende voorvork)
en dat de voor remmen het verder ook prima doen.
Laatst gewijzigd door lemmens op 09 mei 2010, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: sommige motor zaken maken het wel heel gek

Bericht door wing67 » 09 mei 2010, 13:50

hey Lemmens, OLYMPISCH KALM blijven, dat is de kunst, en ook een sport :lol: :lol: :lol: , en adviseer je eens uit te kijken naar een andere dealer of sleutelaar, die zijn werkzaamheden op een deftige en serieuze manier uitvoert..... :D :D :D
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie